sobota, 8 października 2011

Materiały

 Niezbędne do rysowania mangi. Jak je dobrać? Według własnego uznania. Ja potrzebowałam około roku czasu, żeby się określić. Chociaż stwierdziłam, że oszczędzę Wam odrobiny wysiłku i od razu wskażę najważniejsze:

Gumka do mazania i ołówek
 Najważniejsze. Ołówek Staedtlera.  A gumkę do mazania kupiłam za 10gr. Sprawdza się znakomicie!

Cienkopisy i pędzelki koloru czarnego.
 Czarny jest podstawowym kolorem w mandze. Na drugim miejscu są różne odcienie szarego i wreszcie pozostałe kolory.

Kolorowe cienkopisy
 Do wypełniania małych obszarów i oczu. Polecam Rystora.

Kolorowe pędzelki i flamastry
 W porównaniu do cienkopisów służą one do wypełnienia kolorem większych obszarów. Pędzelki są znacznie łatwiejsze w obsłudze, a efekt jest widoczny. Flamastry są niemal wszędzie dostępne.
Od razu ostrzegam! Zapewne będziecie zwracać szczególną uwagę na ceny. Odradzam kupowania badziewa za 3 zł! Uzyskany obraz będzie wyglądał nieciekawie a do tego po szybkim czasie pisak się zniszczy albo wyczerpie. Polecam kupować Stabilo albo jak chcecie coś na kilka dobrych lat i najlepszego - Promarker! Jak na razie to zakupiłam tylko jeden(zdjęcie pod spodem).



Mazaki
 Jak naprawdę lubimy się pobawić i sprawić, że praca będzie wyglądała jeszcze ciekawiej, możemy użyć korektora albo zmazywacza. Chociaż mam koleżankę, która niekoniecznie zmazuje ;)

To wszystko, mam nadzieję, że w pewnym stopniu Wam pomogłam. Z własnych doświadczeń wiele wiem o mandze, chociaż nadal się uczę...







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz